Булінг

 

 Нормативно-правовий супровід протидії булінгу

Кейс документів
Конвенція про права дитини
У Конвенції про права дитини (КПД), яку Україна ратифікувала у 1991 році, зазначено, що діти повинні бути захищені від насильства, відсутності піклування, брутального поводження та експлуатації (ООН, 1989). Ці терміни розуміють як такі, що охоплюють захист від багатьох конкретних загроз, як-от дитяча праця, торгівля дітьми, катування, тілесні покарання, цькування, сексуальні домагання, сексуальні наруги та сексуальна експлуатація, вербування  до збройних сил, збройні напади і стихійні лиха
Закон України «Про охорону дитинства»
 У свою чергу, питання запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми регулюється Законом України «Про охорону дитинства», де статтею 10 визначено, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості та виключають приниження честі і гідності дитини
Закон України  «Про освіту»
Зокрема стаття 53, визначає право здобувачів освіти на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Зокрема, вказаним нормативно-правовим актом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про освіту", які направлені на удосконалення у сфері протидії булінгу.
Лист МОН України 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти, педагогічних працівників  щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486  "Про деякі питання  організації в закладах освіти виховної роботи щодо  безпеки й благополуччя дитини"

Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)

Лист МОН № 1/9-436 від 14.08.20 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-436 від 14 серпня 2020 року

Департаменти (управління) освіти
та науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Заклади освіти

Про створення безпечного освітнього
середовища в закладі освіти та
попередження і протидії булінгу (цькуванню)

З метою підготовки закладів освіти до нового навчального року Міністерство освіти і науки України надсилає рекомендації щодо створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню).

Додаток: на 5 арк.

Заступник Міністра                        Світлана Даниленко

Додаток до листа МОН
від 14.08.2020 № 1/9-436

Відповідно до абзацу десятого частини третьої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування)...

Лист МОН від 14.08.2020

анимашки для форума

корисні посилання щодо теми антибулінгу

БУЛІНГ

Література про булінг

Дружити,а не бити

Книжки,які допоможуть вам проти булінга

Відео "Булінг. Як зупинити  цькування дитини" :


   



Музика про булінг

Дружити,а не бити ( презентанція)




4 ЛИСТОПАДА – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З НАСИЛЬСТВОМ І БУЛІНГОМ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ






В перший четвер листопада відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у закладах освіти. Про це нагадав у своєму Телеграм-каналі Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

"З 2020 року, за рішенням ЮНЕСКО, у перший четвер листопада відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у школі.Це важливе нагадування для всього світу про те, що будь-яка форма насильства, пов'язаного зі школою, порушує право на освіту, здоров'я та добробут учнів. Звіт ЮНЕСКО у 2019 році засвідчив, що з проявом булінгу зустрічається майже кожна третя дитина, а кожен 10-ий учень стає жертвою кібер-залякування",– зазначив Сергій Шкарлет.

Тема цього року – "Боротьба із залякуванням в інтернеті та іншими формами онлайн-насильства за участю дітей".

У зв'язку з пандемією COVID-19 життя та освіта дітей все частіше відбуваються онлайн. Цей день закликає людей усвідомити проблему онлайн-насильства та кіберзалякування, їх наслідків і необхідності покласти їм кінець. Онлайн-насильство не обмежується шкільними приміщеннями, проте система освіти відіграє важливу роль у вирішенні проблем онлайн-безпеки та використання технологій. 

Боротьба з насильством щодо молоді передбачає вживання наступних заходів:

  • створення сімейного середовища, що забезпечує дітям безпеку, стабільність і турботу; надання спеціалізованої допомоги та підтримки тим сім'ям, де можливі прояви насильства; 
  • перетворення небезпечного середовища шляхом фізичних змін; 
  • ослаблення факторів ризику в громадському просторі для зниження загрози насильства;
  • боротьба з гендерною нерівністю в близькому оточенні;
  • зміна культурних традицій і норм поведінки, що підтримують застосування насильства;
  • прийняття необхідних заходів для того, щоб чинне законодавство забороняло всі форми насильства щодо дітей та обмежувало доступ молоді до небезпечних об'єктів;
  • забезпечення доступності та високої якості послуг, необхідних дітям, постраждалим від насильства;
  • ліквідація культурної, соціальної та економічної нерівності, що сприяє проявам насильства; усунення розриву в рівні добробуту та надання рівного доступу до товарів, послуг і можливостей;
  • координація діяльності різних секторів, що займаються профілактикою насильства щодо дітей і прийняттям заходів реагування. 

МОН рекомендує використовувати публікації за покликанням під час проведення просвітницьких заходів у школах та інших закладах освіти, а також публікації з офіційного веб-сайту ЮНЕСКО. 

Нагадаємо, відбулась Всеукраїнська онлайн-майстерня з цифрового громадянства й безпеки

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Булінг (цькування) – дії учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному чи сексуальному насильстві. Такі дії вчиняються стосовно дитини чи дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого. Булінг може здійснюватись також із застосуванням засобів електронних комунікацій. 

ЮНІСЕФ визначає булінг (від анг. to bull – переслідувати) як небажану агресивну поведінку дітей шкільного віку, яка призводить до цькування дитини іншою дитиною чи групою дітей з метою приниження, залякування та демонстрації сили.

З прикладами уроків з протидії булінгу в закладах освіти та відповідним системним підходом можна ознайомитись за посиланням.

МОН України

Інформаційна карта Всеукраїнської акції 

«16 днів проти насильства» 2021




Інформаційна карта Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» 2021 | Національна соціальна сервісна служба України (nssu.gov.ua)

biblioteka.gov.ua



давайте жить дружно

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Сьогодні у Запорізької області день народження! Наша область була утворена 10 січня 1939 року. В ній жили в мирі, живуть і будуть жити чудо...